PRESSROOM

W jaki sposób mierzyć skuteczność kampanii online? Praktyczny przegląd kluczowych parametrów oceny reklamy i promocji w sieci

  • 3 października 2017
  • Tomasz Wojciechowski
  • 42 odsłon
  • 0 komentarzy

W jaki sposób mierzyć skuteczność kampanii online? Praktyczny przegląd kluczowych parametrów oceny reklamy i promocji w sieci

Najważniejszą kwestią w planowaniu kampanii reklamowej w Internecie, jest założenie konkretnego i realnego celu, który chcemy osiągnąć. Na starcie opracowywania strategii planowania działań przede wszystkim warto założyć, co dla nas jest celem pierwszoplanowym. Zastanówmy się, czy chcemy zwiększyć sprzedaż naszego produktu bądź usługi,  czy też zależy nam na zwiększeniu ruchu na stronie? A może na zdobyciu danych potencjalnych klientów, takich jak imię, adres e-mail lub numer telefonu?

 

W internecie treści i usługi nie są bezpłatne. Płaci reklama. Branża internetowa inauguruje kampanię edukacyjną

W internecie treści i usługi nie są bezpłatne. Płaci reklama. Branża internetowa inauguruje kampanię edukacyjną

„Dzisiejszym sponsorem treści jest reklama”, „W internecie treści i usługi nie są bezpłatne. Płaci reklama” to przykłady haseł rozpoczynającej się 25 lipca br. kampanii edukacyjnej skierowanej do internautów. Przypomina ona, że bez reklam nie ma „darmowego” internetu i że to dzięki nim użytkownicy mogą korzystać z zasobów sieci bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

 

„Neverending Story”, czyli planowanie mediów i budżetu w kampanii efektywnościowej

„Neverending Story”, czyli planowanie mediów i budżetu w kampanii efektywnościowej

Zapewne znasz cytat Stuarta H. Britta o tym, że „prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy”. Powiedzenie to ma już 40 lat, ale nigdy nie było bardziej aktualne. Dla firm różniących się profilem i skalą działania reklama stała się narzędziem osiągania różnych celów – budowania świadomości marki, przywiązania konsumentów do produktów, ale przede wszystkim generowania sprzedaży. Planowanie kampanii sprzedażowej to jednak złożony proces, podczas którego należy wziąć pod uwagę szereg istotnych czynników. O czym przede wszystkim należy pamiętać?

Ströer Digital Media uruchamia TagLife – platformę wspierającą micro-influencer marketing

Ströer Digital Media uruchamia TagLife – platformę wspierającą micro-influencer marketing

Rusza TagLife – platforma ułatwiającą współpracę marek z micro-influencerami. Umożliwia ona jednoczesne zaangażowanie wielu wpływowych użytkowników social media w prowadzona akcje marketingowe. To pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku, które świadomie skupia się na natywnych działaniach z udziałem micro-influencerów. Platformę wprowadza na polski rynek grupa Stroer.

JAK DZIĘKI AD VISIBILITY POPRAWIĆ SKUTECZNOŚĆ KAMPANII REKLAMOWYCH ONLINE?

JAK DZIĘKI AD VISIBILITY POPRAWIĆ SKUTECZNOŚĆ KAMPANII REKLAMOWYCH ONLINE?

Odkąd w 1994 r. amerykańska spółka telekomunikacyjna AT&T wyemitowała w sieci pierwszą kreację banerową, marketerzy emitują reklamy internetowe w jednym celu – by przykuć uwagę i wywołać pożądaną reakcję użytkownika. Przez wszystkie te lata branża wykorzystywała różne chwyty, by osiągnąć swój cel. Przeszliśmy od nieruchomych banerów i GIF-ów, przez proste flashowe animacje, po robione z rozmachem interaktywne, rich-mediowe kreacje wykorzystujące wideo. Oglądanie niektórych z nich to naprawdę przyjemność. Co jednak, jeśli duża część widzów nie będzie miała szansy ich zobaczyć?

PROGRAMMATIC – SZANSA NA WYŻSZE PRZYCHODY WYDAWCÓW

  • 11 października 2016
  • Igor Rosłonek
  • 454 odsłon
  • 0 komentarzy

PROGRAMMATIC – SZANSA NA WYŻSZE PRZYCHODY WYDAWCÓW

Według zeszłorocznych badań już 9 na 10 polskich reklamodawców część swoich budżetów przeznacza na kampanie realizowane w programmatiku. Biorąc pod wagę fakt, że zdaniem połowy z nich sprzedaż automatyczna daje lepsze rezultaty niż kampanie kupowane w tradycyjnym modelu, możemy spokojnie zaryzykować stwierdzenie, że to dopiero początek ekspansji programmatika na naszym rynku.

6 PRZYDATNYCH NARZĘDZI DLA POCZĄTKUJĄCEGO E-MARKETERA

6 PRZYDATNYCH NARZĘDZI DLA POCZĄTKUJĄCEGO E-MARKETERA

Co zdziałałby James Bond bez swoich gadżetów dostarczanych przez nieocenionego Q? Prawdopodobnie tyle co zdolny e-marketer bez dostępu do narzędzi IT- – niewiele. Z tym, że ten drugi jest w dużo lepszej sytuacji – rolę Q dla marketerów odgrywają dzisiaj rozmaite narzędzia do monitorowania, mierzenia, tworzenia, organizowania i raportowania. Niektóre z nich są, nie oszukujmy się, równie potrzebne, co Bondowi podwodny kostium w kształcie krokodyla z filmu „Ośmiorniczka”. Inne narzędzia są jednak niezbędne, a ich właściwe wykorzystanie może zapewnić przewagę w starciu z rynkowymi rywalami. Zapraszam do listy 6 przydatnych narzędzi dla początkującego e-marketera. Staraliśmy się wytypować możliwie różnorodne spośród nich, tak jak różnorodne są zajęcia typowego specjalisty od marketingu internetowego. Łączy je funkcjonalność, łatwość w obsłudze i niewysoka cena (wyjąwszy te, które są bezpłatne).

JAK ZAPLANOWAĆ BUDŻET NA KAMPANIĘ ON-LINE?

JAK ZAPLANOWAĆ BUDŻET NA KAMPANIĘ ON-LINE?

Rynek reklamy internetowej to jeden z najbardziej elastycznych budżetowo medium reklamowych. Bezproblemowo i nadal efektywnie możemy wydać tu 500 000 zł w tydzień lub przeprowadzić kilkumiesięczną akcje marketingową niemal bez kosztowo. Wszystko zależy od twoich możliwości, środków, celów i kreatywności. W poniższym artykule postaramy się wiec podpowiedzieć od czego zacząć i na co zwrócić uwagę planując budżet kampanii.