AdReport Trendy – Rainbow Tour liderem wydatków na reklamę display w kategorii Biura Podróży

  • 1 sierpnia 2017
  • Pressroom
  • 1340 odsłon
  • 0

AdReport Trendy – Rainbow Tour liderem wydatków na reklamę display w kategorii Biura Podróży

Według estymacji AdReporta – systemu monitoringu reklamy online – w czerwcu liderem wydatków w kategorii Biura Podróży był Rainbow Tour. Firma wydała na reklamę display 320 tysięcy PLN. To prawie połowa wydatków wszystkich innych graczy na rynku.

Zgodnie z danymi AdReporta w kategorii „Biura Podróży” w czerwcu 2017 roku wyemitowano 42 kampanie o łącznej wartości 718 tys. PLN. Największym reklamodawcą okazał się Rainbow, który przeprowadził 15 kampanii za kwotę 320 tysięcy PLN. Wśród biur podróży, które u progu sezonu urlopowego nie szczędziły wydatków na online znalazły się również Net Holiday, Neckermann, Tui oraz Almatour. „Tak wysoka pozycja Rainbow nie jest zaskoczeniem – firma ta od lat jest liderem wydatków na online wśród touroperatorów. Tym razem znaczna część wydatków mogła być przeznaczona na promocję flagowego produktu biura, czyli „polskich stref” – mówi Jakub Wilczak, Head of AdReport.

Całościowo w kategorii odnotowano niewielki spadek wydatków i liczby kampanii. W poprzednim roku wyemitowano 46 kampanii, które łącznie kosztowały reklamodawców 860 tys. PLN – oznacza to spadek wydatków o 16 proc.

Wśród najczęściej wykorzystywanych przez biura podróży formatów reklamowych jest Rectangle (wykorzystywało go 16 proc. wszystkich kampanii w kategorii Biura Podróży), MegaBillboard (16 proc.), HalfPage (13 proc.) oraz Double Billboard (11 proc.). – Tak wysoka pozycja Rectangle’a jest spowodowana tym, że jest to często format „uzupełniający”, emitowany wspólnie z MegaBillboardem bądź Double Billboardem – wyjaśnia Mariusz Lotter, project manager, AdReport.

Łącznie, według danych AdReporta, wyemitowano w czerwcu w polskim Internecie 4100 kampanii. Oznacza to niewielki wzrost względem czerwca 2016, w którym reklamodawcy przeprowadzili o 77 kampanii mniej.

„AdReport: Trendy” prezentuje podstawowe trendy w wybranej branży  zaobserwowane na podstawie wyników AdReportu – badania reklamy display w polskim Internecie, w którym codziennie rejestrowanych jest kilkadziesiąt nowych kampanii reklamowych.

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Napisz komentarz