Ströer Digital Media uruchamia TagLife – platformę wspierającą micro-influencer marketing

  • 12 lipca 2017
  • Agata Makowska
  • 323 odsłon
  • 0

Ströer Digital Media uruchamia TagLife – platformę wspierającą micro-influencer marketing

Rusza TagLife – platforma ułatwiającą współpracę marek z micro-influencerami. Umożliwia ona jednoczesne zaangażowanie wielu wpływowych użytkowników social media w prowadzona akcje marketingowe. To pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku, które świadomie skupia się na natywnych działaniach z udziałem micro-influencerów. Platformę wprowadza na polski rynek grupa Stroer.

TagLife ułatwia marketerom zlecanie, raportowanie oraz rozliczanie działań marketingowych z udziałem micro-influencerów. Są to osoby, które prowadzą hobbystycznie profile, gromadząc wokół siebie niewielką, ale silnie zaangażowaną społeczność. Platforma umożliwia automatyczne zaproszenie dziesiątek, a nawet setek takich wpływowych użytkowników Facebooka, Twittera i Instagrama do akcji promocyjnej, bez konieczności manualnego nadzorowania całości procesu. Reklamodawca ma stały dostęp do statystyk, statusu rozliczeń i wpisów stworzonych przez Influencerów, a po zakończeniu działań otrzymuje jedną zbiorczą fakturę VAT.

Twórcy TagLife’a skupili się na tym, by kampanie realizowane za jego pomocą były autentyczne i wiarygodne. „Zależy nam przede wszystkim na natywności realizowanych działań. Chcemy by przekaz reklamowy w postach był możliwie subtelny i dostosowany do odbiorców danego kanału. Tak, by influencer mógł robić to, co robił to tej pory i nie musiał naginać tematyki i specyfiki swojego profilu pod wymogi reklamodawcy. Dzięki temu nie straci on na autentyczności, a marka otrzyma realne działania wspierające jej wizerunek, a nie tylko dodatkowy placement reklamowy” – mówi Agata Makowska, Head of TagLife w Ströer Digtial Media

Dlatego system wynagradzania influencerów jest skonstruowany tak, by umożliwiał zwielokrotnienie stawki za udział dodatkowymi bonusami za kreatywność wpisu, wskaźnik zaangażowania oraz zasięg opublikowanego postu. Moderatorzy platformy będą również współpracować z reklamodawcami i do każdej kampanii proponować takie zadania, które pozostawią twórcom możliwie duże pole do kreatywności.

TagLife to kontynuacja trwającego od początku 2016  roku procesu modernizacji ofertowej Ströer Digital Media. „Po unowocześnieniu i poszerzeniu oferty display, video oraz mobile, zdecydowaliśmy się na influence marketing, który ma olbrzymi potencjał, a my możliwości i umiejętności, aby go wykorzystać. Nie jest to dla nas, jako firmy i pracujących w niej specjalistów, zupełnie nowy obszar biznesowy – w końcu to my, jako ARBOmedia  wprowadzaliśmy samego Facebooka na polski rynek reklamowy, będąc jego biurem reklamy przez dwa lata – mówi Artur Muszkiet, dyrektor zarządzający Ströer Digital Media.

Agata Makowska

Agata Makowska

Product Development Manager

Z branżą związana od 2010 roku. Doświadczenie zdobywała w 5 różnych działach ARBO, Goldbach Audience oraz Ströer Digital Media. Jako członek zespołu Facebook Now (ARBO), była jedną z osób wprowadzających Facebooka na polski rynek reklamowy. Następnie, jako Project Managerem Mobile and Context Ad zajmowała się rozwojem oferty produktowej firmy i budowaniem świadomości nowych produktów w obrębie działu sprzedaży. Na stanowisku Head of Dedicated Sales przez rok prowadziła dział sprzedażowy, odpowiedzialny za maksymalne wykorzystanie potencjału reklamowego topowych serwisów z sieci. Obecnie jako członek teamu Product Development zajmuje się modernizowaniem oferty produktowej i technologicznej Ströer Digital Media.